Direkt zum Hauptbereich

Pokalbis su lituanistinės mokyklėlės Vienoje vadove / Das Interview mit der Leiterin der litauischen Samstagsschule in Wien


Rugsėjo 16 - ą dieną naujus, ketvirtuosius, mokslo metus pradėjo skaičiuoti lituanistinė mokyklėlė Vienoje "Ąžuoliukas". Ta proga kalbamės su mokyklėlės vadove Mag. Raminta Zalieskyte.
Raminta, kada ir kokiomis aplinkybėmis buvo įkurta lituanistinė mokyklėlė?
Mokyklėlė buvo įkurta, tiksliau būtų sakyti - atkurta, 2014 m.vasario mėn. Prieš tai gyvavusi mokyklėlė prieš kurį laiką buvo sustabdžiusi savo veiklą. Impulsas buvo tiek mano pačios, tiek kitų lietuvių, gyvenančių Austrijoje ir turinčių vaikų, noras, kad vaikai, augantys daugiakalbėje aplinkoje, nepamirštų ir puoselėtų gimtąją kalbą, kad bendrautų tarpusavyje ir susirastų draugų.
Lituanistinė mokyklėlė "Ąžuoliukas" yra neformaliojo švietimo įstaiga, skirta vaikučiams nuo trejų iki dvylikos metų. Praėjusiais mokslo metais mokyklėlę lankė 42 vaikai. Oficialiai tai yra Austrijos lietuvių vaikams skirta mokyklėlė, tačiau pas mus atvažiuoja ir viena šeima iš Bratislavos.
Ar vaikų, lankančių mokyklėlę tėvai abu yra lietuviai, ar tai mišrių šeimų vaikai?
Iš tiesų beveik visi vaikučiai yra iš mišrių šeimų. Tik dviejų šeimų vaikų tėvai yra abu lietuviai. Visi mokyklėlės vaikučiai kalba bent dvejomis kalbomis, o dažniausiai ir trejomis.
Kaip dažnai vyksta užsiėmimai?
Užsiėmimai vyksta kartą per mėnesį, šeštadieniais.
Ar tai nėra per retai? Juk vaikui, sprendžiu iš saviškio,  kartą per mėnesį būti atitrauktam nuo jam įprastos aplinkos ir atsidurti lietuviškoje aplinkoje, gali būti mažų mažiausiai keista.
"Vietiniai"( a.p. Vienoje gyvenantys lietuviai) sako "darykit dažniau", bet patys ne visada atveda vaikus. Daugelis atvažiuoja iš Graco ar Linco, dažniau jie negalėtų. Taip pat reikia nepamiršti, kad mokytojai dirba savanoriškais pagrindais, kai kuriems mokame simbolinį atlyginimą.

Kiek iš viso yra mokinukų grupių?
Grupių yra keturios: žaidimų grupė patiems mažiausiems, t.y. vaikučiai nuo 3 iki 5 metukų, ji yra ir gausiausia, praėjusiais mokslo metais ją lankė 17 vaikų. Toliau yra priešmokyklinukų grupė, pirmokų ir didžiųjų. Kiekvieną kartą atsižvelgiame kiek vaikų susirenka ir pagal poreikį grupes jungiame.

Kokių dalykų mokosi vaikai?
Vaikai mokosi Lietuvos istorijos, geografijos ar gamtos pažinimo, lietuvių kalbos, mažieji šoka lietuvių liaudies ratelius, mokosi dainelių, žaidžia. Taip pat pas mus yra pasirinkimo laisvė, ir jei vaikas nenori būti istorijos pamokoje gali dalyvauti geografijos pamokoje.

Su kokiais sunkumais susiduriate?
Turim viską labai skaičiuoti, taupyti. Išsilaikom iš mokyklėlės mokesčio, patalpas suteikia LR ambasada Vienoje. Kartais gauname knygelių iš LR Švietimo ministerijos. Norėtumėme didesnių patalpų.

Kaip manai, ar įmanoma išsaugoti lietuviškumą gyvenant užsienyje?
Manau, kad čia labai svarbus tėvų indėlis. Išsaugoti lietuvių kalbą užsienyje gyvenančių lietuvių vaikams yra sunkus darbas, bet įmanomas. Dabar juk vyksta ir įvairiausios stovyklos, skirtos mišrių šeimų vaikams, ir nuotoliniai mokymai internetu.

Ką gali patarti man? Maniškiui greitai šešeri, lietuviškai būdamas čia, Vienoje, kalbėti nenori, nors jam tik šešeri...
Svarbiausia yra nenustoti kalbėtis su vaiku lietuviškai. Taip pat negalima lyginti kalbų, sakyti, va, šita kalba gera, ja kalba pusė pasaulio, o šita mažai kas tekalba. Taip pat ir su šventėmis negalima daryti švenčių kratinio.

Ačiū už pokalbį.




In diesem Interview mit der Leiterin der litauischen Samstagsschule "Azuoliukas" in Wien  Mag. Raminta Zalieskyte, handelt es sich um das neue bevorstehende Schuljahr. Die litauische Schule in Wien wird durch den litauischen Verein "Die litauische Gemeinschaft in Österreich" betrieben. Im letzten Schuljahr besuchten 42 Kinder die Schule. Der Unterricht findet einmal pro Monat in der litauischen Botschaft in Wien statt. Die Kinder, von denen die meisten bis 3 Sprachen beherrschen, lernen hier Litauische Sprache und Schrift, Landeskunde und die litauische Geschichte. Die kleinsten Kinder ( 3-5 jährige) lernen litauische Lieder und Spiele.
Die Herausforderung der im Ausland lebenden Litauern die eigene Sprache und die Kultur zu bewahren ist groß. Die Litauer, die in Österreich leben, sind bestens integriert. Die litauische Samstagsschule in Wien bringt den litauischen Kindern die litauische Sprache und Kultur näher.

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

Zwischen Zeilen von Papiergeschichten

  "Die meisten Menschen legen ihre Kindheit ab wie einen alten Hut. Sie vergessen sie wie eine Telefonnummer, die nicht mehr gilt. Früher waren sie Kinder, dann wurden sie Erwachsene, aber was sind sie nun? Nur wer erwachsen wird und ein Kind bleibt, ist ein Mensch."                                                          Erich Kästner  Mein heutiger Gesprächspartner empfängt mich am Gartentor seines kleinen Hauses und führt mich an diesem heißen Juninachmittag zu einem schattigen Platz. - Schau, wir haben einen Ameisenhaufen. Das sind die Waldameisen, - freut sich er und ich bin mir sicher, es werden bestimmt demnächst die Geschichten aus dem Leben der Ameisen geben. - Jörg, erklär mir bitte, welcher 50jährige Mann setzt sich auseinander mit den Gedanken über die "eingeringelten Garagen,- und Kellerwürmer" aus, und schreibt über sie die Geschichten? Jörg Pagger bricht in Lachen aus, seine Augen strahlen: - Glaubst du mir nicht? Kennst du die Würmer, die ich meine?

Das Wunder vom CrossFit. Teil 1

    Ehrlich gesagt, als ich ein bisschen mehr als vor einem Jahr zum ersten Mal zum CrossFit Training kam, war ich fest entschlossen, bloß mich nicht fest zu binden, und spätestens nach 10 Einheiten wieder zu gehen um wieder was anderes auszuprobieren.    Aber vielleicht ist es mit CrossFit wie mit einer wahren Liebe - man findet sie einmal und man will sie nicht mehr verlieren?...   Durch meine Erfahrung von anderen Sportkursen, die ich ausprobiert habe, angefangen von den Rückbildungskursen, Wirbelsäulegymnastik, Aqua Aerobic, bis hin zu dem einsamen Training in einem anonymen Fitness Studio, war ich überzeugt,  - mit CrossFit wird mich das gleiche Problem treffen - nämlich, es wird mir bald langweilig.   Aber wie geschah, dass ich, trotz meinem Vorhaben nicht zu lang zu bleiben, trainiere seit mehr als einem Jahr 2mal pro Woche, und werde unruhig und traurig, wenn ich verhindert bin zum Training zu kommen?..   Falls jemand noch nicht weiß, was CrossFit ist, fasse ich kurz zusammen:

Das Gespräch mit der Kärntnerin, die Litauisch spricht

An einem sonnigen Frühlingsmorgen treffe ich mich mit der Musikwissenschaft Studentin der Uni Wien Tatjana (21 Jahre alt) aus Kärnten in einem traditionellen Wiener Kaffeehaus. "Lass uns auf Litauisch unterhalten" - schlägt sie vor. "Tatjana, bist Du aufgeregt wegen des heutigen Abends?" - frage ich sie. "Ja, sehr. Du kannst es dir gar nicht vorstellen wie sehr" - antwortet sie, zwar jedes Wort betonend aber in schönem fließendem Litauisch. Der Grund für ihre Aufregung ist Kerem Sezen, Coach und Chorleiter beim Landesjugendchor Wien, der kommen soll, um Tatjana´s Arbeit, nämlich das Dirigieren eines litauischen Frauenchores zu beurteilen. Geboren und aufgewachsen in Klagenfurt am Wörthersee hat Tatjana, soweit sie sich erinnern kann, immer gesungen, - zu Hause und im Kindergarten. Und sie hat geträumt Geige spielen zu lernen. "Tatjana, es interessiert mich sehr, wann hast Du zum ersten Mal die Bekanntschaft mit der litauischen Sprache gem