Direkt zum Hauptbereich

Lietuviškos literatūros vakaras Vienoje / Der Abend der litauischen Literatur in Wien



Šiltą rugsėjo vakarą LR ambasadoje Vienoje jaukiame, mažame ratelyje įvyko susitikimas su lietuvėmis rašytojomis Jolita Herlyn ir Gina Viliūne.
Vakarą viešnios pradėjo atsakydamos į klausimą, kaip tampama rašytoju. Gina Viliūnė, istorinių romanų kūrėja, rašyti svajojo nuo vaikystės. Dar besimokydama mokykloje ji aprašydavo mokyklinę kasdienybę ir draugus. Rašymas šiandien jai yra laisvalaikio leidimo būdas ir poilsis nuo pagrindinio darbo.  Parašytus kūrinius ji dėjo į stalčių, kol vieną dieną, paraginta vyro, nusiuntė savo rašinius leidyklai. Tuo tarpu Jolita Herlyn rašytoja tapti niekada nenorėjo. Vaikystėje ji svajojo būti architekte, kaip ir tėtis. Tik daug vėliau, paraginta vyro įprasminti savo gyvenimą, sėdo ir parašė pirmąjį romaną „Trys mano vieninteliai“(2013), kuris Lietuvoje atsirado perkamiausių knygų lentynose. Tačiau jos rašymo patirtis prasidėjo daug anksčiau, gyvenant ir dirbant gimtojoje Klaipėdoje, kur ji vedė ne tik „Balticum“ televizijos laidas, bet ir rašė straipsnius dienraščiams Klaipėda“ bei „Vakarų Ekspresas“.
Pirmasis Ginos Viliūnės istorinis romanas Karūna be karaliaus“ gimė po to, kai autorė, dirbusi ir profesionale gide, buvo išleidusi vadovą apie Vilniaus bažnyčias. Rašydama šį vadovą ji atrado daug įdomių detalių apie Vilnių, kurios vėliau tapo medžiaga kurti romanams. Smalsumo, kaip tuomet gyveno žmonės, vedama ji ėmė kurti istorinius romanus. „Vėliau rašymas tampa kaip narkotikas“ – tvirtino abi vakaro viešnios. Abi autorės įsitikinusios, kad būdamos lietuvėmis jos turi rašyti apie savo kraštą, todėl  Jolitos Herlyn romanų herojės lietuvės moterys, savo gyvenimus susiejusios su užsieniečiais vyrais.  Tuo tarpu Ginos Viliūnės duoklė savo kraštui  - Vilnius, kaip pagrindinė jos romanų veiksmo vieta.
Vakaro metu susirinkusieji ne tik buvo supažindinti su visais viešnių romanais, bet ir sužinojo tokių įdomių dalykų, kas Amsterdame yra „pletkų gaudyklės“, ar kokias grožio paslaptis saugo libaniečiai vyrai. Gina Viliūnė papasakojo, kad rašant romanus dažnai tenka pasiginčyti su rimtais istorikais, bandant atsakyti į tokį klausimą, ar 16 a. Vilniuje būta prostitučių. Jos trečiąją knygą“Magdalė. Smuklės merga“ leidykla norėjo pavadinti „Vilniaus kekšė“, ir tik autorei griežtai užprotestavus, knyga buvo išleista kitu pavadinimu.
Taip pat vakaro viešnios atkreipė susirinkusiųjų dėmesį į tai, kad Lietuvoje autorių moterų, kurių pavardė baigtųsi priesaga – iene nėra.  Gina Viliūnė, kuri iš tiesų yra Viliūnienė, teigė, kad leidyklos taip daro tyčia, nes anot jų, ištekėjusių moterų pavardės su priesaga –iene nepatrauks skaitytojų dėmesio. Jai antrino ir Jolita Herlyn, sakydama, kad romanų autorė Lina Ever iš tiesų yra Lina Virbickienė, o kitos autorės, kaip Vaiva Rykštaitė ar Alicia Gutjer realybėje yra moterys, turinčios kitus, tikruosius vardus.
Susitikimo metu Jolita Herlyn sakė, kad emigrantų rašomos literatūros tik daugėja. Net 2017 m. Vilniaus knygų mugės moto buvo „Lietuviški ženklai pasaulyje“, siekiant atkreipti dėmesį į emigracijoje gyvenančių lietuvių kūrybą. Pati Jolita Herlyn ėmė rašyti ištekėjusi už vokiečio ir atsidūrusi Hamburge. Emigracijoje ji pasijuto atskirta nuo sociumo, o rašymas tapo jai terapija ir tiltu, nutiesusiu kelius į Lietuvą.  Ji taip pat supažindino susirinkusiuosius su šiuolaikine emigrantų rašoma literatūra ir čia pat išvardino eilę lietuvių rašytojų, išsibarsčiusių po visą pasaulį.
 
Den Text über den litauischen Literaturabend in Wien schrieb ich für den Newsletter der litauischen Community in Wien. Da der Text auf Litauisch ist, hier eine kleine Zusammenfassung.
Der litauische Literaturabend der gegenwärtigen litauischen Literatur fand an einem warmen Septemberabend in der litauischen Botschaft in Wien statt. Zwei litauische Schriftstellerinnen, eine von ihnen auch im Ausland lebend, haben ihre Bücher vorgestellt. Jolita Herlyn, geboren und aufgewachsen in Klaipeda lebt nach dem Heiraten mit einem deutschen Geschäftsmann in Hamburg und schreibt über die Liebe. Die Hauptfiguren ihren Romanen sind die Litauerinnen, die ihr Leben mit ausländischen Männern teilen. Gina Viliune schreibt historische Romane, und die Handlung ihrer Geschichten läuft in der litauischen Hauptstadt Vilnius.
Während der Veranstaltung haben wir uns über die litauische Literatur unterhalten, über das Leben im Ausland allgemein, und über die litauische Autoren, die im Ausland leben.

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

Zwischen Zeilen von Papiergeschichten

  "Die meisten Menschen legen ihre Kindheit ab wie einen alten Hut. Sie vergessen sie wie eine Telefonnummer, die nicht mehr gilt. Früher waren sie Kinder, dann wurden sie Erwachsene, aber was sind sie nun? Nur wer erwachsen wird und ein Kind bleibt, ist ein Mensch."                                                          Erich Kästner  Mein heutiger Gesprächspartner empfängt mich am Gartentor seines kleinen Hauses und führt mich an diesem heißen Juninachmittag zu einem schattigen Platz. - Schau, wir haben einen Ameisenhaufen. Das sind die Waldameisen, - freut sich er und ich bin mir sicher, es werden bestimmt demnächst die Geschichten aus dem Leben der Ameisen geben. - Jörg, erklär mir bitte, welcher 50jährige Mann setzt sich auseinander mit den Gedanken über die "eingeringelten Garagen,- und Kellerwürmer" aus, und schreibt über sie die Geschichten? Jörg Pagger bricht in Lachen aus, seine Augen strahlen: - Glaubst du mir nicht? Kennst du die Würmer, die ich meine?

Das Wunder vom CrossFit. Teil 1

    Ehrlich gesagt, als ich ein bisschen mehr als vor einem Jahr zum ersten Mal zum CrossFit Training kam, war ich fest entschlossen, bloß mich nicht fest zu binden, und spätestens nach 10 Einheiten wieder zu gehen um wieder was anderes auszuprobieren.    Aber vielleicht ist es mit CrossFit wie mit einer wahren Liebe - man findet sie einmal und man will sie nicht mehr verlieren?...   Durch meine Erfahrung von anderen Sportkursen, die ich ausprobiert habe, angefangen von den Rückbildungskursen, Wirbelsäulegymnastik, Aqua Aerobic, bis hin zu dem einsamen Training in einem anonymen Fitness Studio, war ich überzeugt,  - mit CrossFit wird mich das gleiche Problem treffen - nämlich, es wird mir bald langweilig.   Aber wie geschah, dass ich, trotz meinem Vorhaben nicht zu lang zu bleiben, trainiere seit mehr als einem Jahr 2mal pro Woche, und werde unruhig und traurig, wenn ich verhindert bin zum Training zu kommen?..   Falls jemand noch nicht weiß, was CrossFit ist, fasse ich kurz zusammen:

Das Gespräch mit der Kärntnerin, die Litauisch spricht

An einem sonnigen Frühlingsmorgen treffe ich mich mit der Musikwissenschaft Studentin der Uni Wien Tatjana (21 Jahre alt) aus Kärnten in einem traditionellen Wiener Kaffeehaus. "Lass uns auf Litauisch unterhalten" - schlägt sie vor. "Tatjana, bist Du aufgeregt wegen des heutigen Abends?" - frage ich sie. "Ja, sehr. Du kannst es dir gar nicht vorstellen wie sehr" - antwortet sie, zwar jedes Wort betonend aber in schönem fließendem Litauisch. Der Grund für ihre Aufregung ist Kerem Sezen, Coach und Chorleiter beim Landesjugendchor Wien, der kommen soll, um Tatjana´s Arbeit, nämlich das Dirigieren eines litauischen Frauenchores zu beurteilen. Geboren und aufgewachsen in Klagenfurt am Wörthersee hat Tatjana, soweit sie sich erinnern kann, immer gesungen, - zu Hause und im Kindergarten. Und sie hat geträumt Geige spielen zu lernen. "Tatjana, es interessiert mich sehr, wann hast Du zum ersten Mal die Bekanntschaft mit der litauischen Sprache gem