Direkt zum Hauptbereich

Alopecija- gėda susigėdo/ Fotoshooting

 
 
 


Kai per Velykų atostogas į telefoną atskriejo žinutė su pasiūlymu sudalyvauti viename foto projekte, buvau sunkioje savo situacijos fazėje – terapija rezultatų nedavė, į laiminguosius 80 proc. alopecininkų, kuriems plaukai atauga savaime per pirmuosius metus nuo ligos pradžios, nepatekau, skydliaukės tyrimų rodikliai ir toliau rodė autoimuninį uždegiminį procesą, aš ir toliau sėkmingai pavydėjau kiekvienai  blondinei, patenkančiai į mano akiratį, grūmojau Dievui kumščiu ar papūtusi lūpas kategoriškai atsisakinėjau į pasiūlymus dar labiau melstis ir ko nors Jo prašyti... Nes nu kiek gi galima... Ir prie viso šito išgyvenau baisią GĖDĄ. Gėdą, kad taip nutiko. Pirmųjų metų drąsa, kuomet aš atsigavusi po šoko dėl mane ištikusios situacijos, priėmiau ją tokia kokia ji yra ir vos po dviejų mėnesių nuo ligos pradžios verkdama priešais veidrodį nuskutau plaukų likučius, buvo dingusi. Ignoravau savo situaciją, stengiausi negalvoti, ar juolab bandyti dar kokį nors gydymą.
Tuo metu bloge kaip tik buvau paskelbusi interviu su Tatjana, susilaukusio didelio susidomėjimo. Vos per dvi dienas jį perskaitė virš 1500 žmonių. Man tai buvo labai didelis skaičius. Išsigandau to srauto skaitytojų, ateinančių į mano blogą, todėl ištryniau visus savo intymesnius įrašus, susijusius su alopecija, įrašus, per kuriuos būtent mane ir atrado Ana, ekvadorietė fotografė, gyvenanti Vienoje.
 
Kai fotosesijai susitikome mano namuose, nes Anos idėja –fotografuoti pasirinktą asmenį jo namuose, mėgstamiausioje namų vietoje, ar vietoje, kurioje jis praleidžia daugiausia laiko, ji iškart sužavėjo mane savo laisvu bendravimu ir uždegančia pietų amerikietės ekspresija.Jos filososija – nepagražintos, nenufotošopintos, nekomercinės nuotraukos, kas mūsų dabartinėje vartotojiškoje visuomenėje iš tikrųjų retas atvejis. Raukšlės, randai ar kiti kūno defektai neslepiami ir neignoruojami – jie yra fotografuojamo asmens dalis, jis, jo istorija.
Laikas su Ana – fotografavimasis ir interviu man buvo tarsi sustojimas ir bandymas pažiūrėti dar kartą į savo istoriją, suprasti, kodėl taip nutiko, ką man tai davė ir duoda, atima ir atėmė ir į kur tai veda.
Bemaž dvejus  metus gyvenu su alopecija. Už laiką, kuomet buvau blondinė kaip daugelis kitų, padėkojau ir paleidau. Išskirtinai rengiuosi beveik vien tik sijonais ar suknelėmis, - taip tarsi norėdama kompensuoti moteriškumą, kurio didelė dalis iš manęs buvo atimta netekus plaukų. Ligos pradžioje, kai jau buvau supratusi ir mačiau, kad neteksiu visų plaukų, labai bijojau būti palaikyta lesbiete. Iš kur ta baimė  - sunku suvokti.
Peruko beveik nenešioju. Perukas man tarsi tai, kas nesu aš. Nes aš esu moteris be plaukų. O perukas tarsi užmaskavimas to, kas aš esu. Todėl man sunku kai yra situacijos, kuomet aš kaip ir privalau nešioti peruką. Įsivaizduok, kaip aš jaučiuos, kuomet svilinant 38 laipsnių karščiui aš privalau devėti peruką. O privalau dėl to, kad žmonės šalia manęs nesijaustų nepatogiai.
Radau priežastis, ar priežasčių komplektą, kodėl mane ištiko alopecija. Bet jos labai intymios, susijusios su antruoju nėštumu, dramatišku vaikelio gimimu, pirmuoju pusmečiu po jo gimimo, santykiais, tėvynės ilgesiu, emigracija, todėl labiau atskleisti čia nenorėčiau. Nebent apie emigraciją būtų galima pakalbėti, bet tuomet gausis pernelyg ilga istorija.
Dalykų, kurių paprastai savo gyvenime atsisako moterys alopecininkės, tokių kaip sauna, pirtis, baseinai, aš neatsisakiau. Vien mintis, kad netekusi plaukų turėčiau atsisakyti šių malonumų, man kėlė pyktį. Moterys, peruku maskuojančios alopeciją, ir darančios tą labai labai sėkmingai, kuomet net artimiausi draugai nieko neįtaria, dažniausiai, kiek aš žinau, nebesilanko baseinuose ir pirtyse.
Netekusi plaukų pamačiau, kad turiu kitas gražias kūno dalis, - pakankamai normaliai apvalią galvą, mažas ausis ir ilgą kaklą. Kaip niekad gyvenime sulaukiu daug komplimentų dėl galvos apdangalų, rūbų ar papuošalų, - dalykų, kuriais stengiuosi kompensuoti ir atkurti savo prarastą moteriškumą, ar parodyti, kad moterimi esama ir tuomet, kai nebeturima plaukų.
Žinoma, aš vis dar išgyvenu juodų periodų, sunkių dienų, nepatogių situacijų, kuomet alopecija tik trukdo, trukdo, trukdo. Kai kokiam susibūrime moterys aptaria viena kitos šukuosenas ir plaukų spalvas...kai kas nors pasiskundžia ne taip apkirptais plaukais...kai kur nors eini ir nežinai kaip tau būti – basa, su skara ar peruku. Su skara irgi nėra visada smagu būti.Galų gale, juk yra momentų, kai paprasčiausiai norisi būti tokiai kaip ir visos...su savais plaukais ir basta.
Bet sunkiausia visgi, yra IGNORAVIMAS. Kai tave ignoruoja žmonės, kuriais kaip ir draugais laikai, tai yra nepakeliamai sunku. Aš suprantu, kad galbūt žmonės nežino ką sakyti, bijo, nedrįsta, bijo, kad bet koks paguodos žodis gali būti ne toks, kokio tikiesi, bet argi reikia daug žodžių? Kai pereitą vasarą atostogavau Lietuvoje aš tikrai tikėjausi, kad mano draugai paverks kartu su manimi apkabinę mano basą galvą...užuot aptarinėję peruko spalvą, kirpimą, ar mano galvos dydį...Kai būdama draugų rate, pajutau, kad mano basa galva kelia nepatogumus, kad pasislėpę už daugybės žodžių jie mane ignoruoja, jaučiausi klaikiai. Tą naktį aš labai verkiau.
 
Na, bet bet kokiu atveju, praleidau ypatingą laiką su Ana. O svarbiausia, - po jos viešnagės, mūsų pokalbio ir fotografavimosi mano gėda pasitraukė. Gėda susigėdo.
 Nuotraukų autorė: Ana Koder
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
Ein Fotoprojekt mit Ana Koder, einer Wienerfotografin. In meinem Text auf Litauisch handelt es sich vor allem über meine Krankheit - Alopecia, und vor allem über die Gefühle, die ausgelöst wurden, nachdem mich der Vorschlag, mich ablichten zu lassen, von Ana Koder erreicht hat. Bis zu ihrer Nachricht habe ich mit einem sehr großen SCHAMGEFÜHL gelebt. Die Mut, mit der ich meine Krankheit an ihrem Beginn empfange habe, war weg und ich lebte mit SCHAM. Ich habe mich geschämt, dass mich Alopecia erwischt hat. Aber die Zeit mit Ana hat mir wieder die Freiheit, mich so zu zeigen, wie ich bin, wieder zurück gegeben. Ich glaube, Ana selber  weiss nicht, was für eine tolle Arbeit sie geleistet hat,- jemandem zu helfen seine eigene Freiheit und die eigene Mitte wieder zu gewinnen.
 
 
 

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

Zwischen Zeilen von Papiergeschichten

  "Die meisten Menschen legen ihre Kindheit ab wie einen alten Hut. Sie vergessen sie wie eine Telefonnummer, die nicht mehr gilt. Früher waren sie Kinder, dann wurden sie Erwachsene, aber was sind sie nun? Nur wer erwachsen wird und ein Kind bleibt, ist ein Mensch."                                                          Erich Kästner  Mein heutiger Gesprächspartner empfängt mich am Gartentor seines kleinen Hauses und führt mich an diesem heißen Juninachmittag zu einem schattigen Platz. - Schau, wir haben einen Ameisenhaufen. Das sind die Waldameisen, - freut sich er und ich bin mir sicher, es werden bestimmt demnächst die Geschichten aus dem Leben der Ameisen geben. - Jörg, erklär mir bitte, welcher 50jährige Mann setzt sich auseinander mit den Gedanken über die "eingeringelten Garagen,- und Kellerwürmer" aus, und schreibt über sie die Geschichten? Jörg Pagger bricht in Lachen aus, seine Augen strahlen: - Glaubst du mir nicht? Kennst du die Würmer, die ich meine?

Das Wunder vom CrossFit. Teil 1

    Ehrlich gesagt, als ich ein bisschen mehr als vor einem Jahr zum ersten Mal zum CrossFit Training kam, war ich fest entschlossen, bloß mich nicht fest zu binden, und spätestens nach 10 Einheiten wieder zu gehen um wieder was anderes auszuprobieren.    Aber vielleicht ist es mit CrossFit wie mit einer wahren Liebe - man findet sie einmal und man will sie nicht mehr verlieren?...   Durch meine Erfahrung von anderen Sportkursen, die ich ausprobiert habe, angefangen von den Rückbildungskursen, Wirbelsäulegymnastik, Aqua Aerobic, bis hin zu dem einsamen Training in einem anonymen Fitness Studio, war ich überzeugt,  - mit CrossFit wird mich das gleiche Problem treffen - nämlich, es wird mir bald langweilig.   Aber wie geschah, dass ich, trotz meinem Vorhaben nicht zu lang zu bleiben, trainiere seit mehr als einem Jahr 2mal pro Woche, und werde unruhig und traurig, wenn ich verhindert bin zum Training zu kommen?..   Falls jemand noch nicht weiß, was CrossFit ist, fasse ich kurz zusammen:

Das Gespräch mit der Kärntnerin, die Litauisch spricht

An einem sonnigen Frühlingsmorgen treffe ich mich mit der Musikwissenschaft Studentin der Uni Wien Tatjana (21 Jahre alt) aus Kärnten in einem traditionellen Wiener Kaffeehaus. "Lass uns auf Litauisch unterhalten" - schlägt sie vor. "Tatjana, bist Du aufgeregt wegen des heutigen Abends?" - frage ich sie. "Ja, sehr. Du kannst es dir gar nicht vorstellen wie sehr" - antwortet sie, zwar jedes Wort betonend aber in schönem fließendem Litauisch. Der Grund für ihre Aufregung ist Kerem Sezen, Coach und Chorleiter beim Landesjugendchor Wien, der kommen soll, um Tatjana´s Arbeit, nämlich das Dirigieren eines litauischen Frauenchores zu beurteilen. Geboren und aufgewachsen in Klagenfurt am Wörthersee hat Tatjana, soweit sie sich erinnern kann, immer gesungen, - zu Hause und im Kindergarten. Und sie hat geträumt Geige spielen zu lernen. "Tatjana, es interessiert mich sehr, wann hast Du zum ersten Mal die Bekanntschaft mit der litauischen Sprache gem